Vi på Miljödata är inne i en spännande expansionsfas och söker därför fler ambitiösa medarbetare. Vi brinner för att hjälpa våra kunder inom arbetsmiljö och personalhälsa. Våra system är marknadsledande stöd för att digitalisera arbetet inom detta område och vårt mål är att våra system skall hjälpa till med att få organisationer och personal att må så bra som möjligt. Genom våra system ser vi till att organisationer på ett självklart sätt har tillgång till rätt underlag för de diskussioner och beslut som rör deras personal. Miljödata är ett litet familjärt bolag och här får du möjlighet att arbeta för en arbetsgivare som värnar om sina medarbetare. Det innebär också stor variation av arbetsuppgifter samt frihet och möjlighet att påverka. Läs gärna mer om Miljödata: www.miljodata.se
 
Vi söker nu dig som drivs av hög kundnöjdhet och har förmåga att snabbt sätta dig in i nya frågor och situationer hos kunden.
Personer som skapar plan för arbetsmiljöarbete

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I denna roll är du den första personen som kunden har kontakt med och du arbetar för att hjälpa och vägleda kunden samtidigt som du skapar en positiv upplevelse av vår kundservice. Arbetet sker i ett team som har gemensamt ansvar för hantering av alla kundfrågor.
 
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
o   Ta emot inkommande supportärenden via telefon, e-post och forum.
o   Ansvara för prioritering av kundfrågor och se till att alla ärenden dokumenteras, besvaras och avslutas.
o   Guidning och rekommendationer samt råd till kunderna via ärendesystem, mail, telefon och vid behov skärmdelning.
o   Bidra till att öka kundnöjdhet, effektivitet i teamet samt på bästa sätt finnas som stöd till våra kunder.
o   Ta del av våra kommande versions- och systemförändringar och vara inläst på dessa inför releaser.
o   Service, svar och hjälp till våra kunder vid användning av våra system. 
Vid mer tekniskt komplexa frågor tar du hjälp av och samarbetar med vår tekniska support.

 

Din profil

Vi söker dig som är alert och positiv och som har arbetserfarenhet inom servicerelaterade roller, gärna i form av kundservice, kundsupport eller liknande. Rollen kräver goda kunskaper i svenska och engelska samt goda datorkunskaper. Det krävs inga särskilda kunskaper inom IT, däremot behöver du ha ett intresse för och en vilja att lära dig våra digitala system.
 
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är lösningsorienterad och har kundperspektivet i fokus, du arbetar självständigt och effektivt för att ge service till våra kunder. Du har en nyfikenhet och ett intresse för att lösa kundernas frågor om våra digitala system och försöker alltid hitta en smart lösning utifrån kundens behov. Din förmåga att prioritera mellan kundfrågor när tempot är högt är god. Du trivs i ett sammanhang där du kan hjälpa och stötta kunder vilket du även gärna gör genom att arbeta proaktivt med kundnöjdhet.
 
Vi erbjuder en härlig arbetsmiljö i centrala Karlskrona men även en flexibel arbetsplats med visstid på hemmakontoret.  
Denna rekrytering görs i samarbete med Unik Reurs. Läs mer och ansök tjänsten här!
Våra produkter