Det är inte alltid möjligt att lägga kraften på rätt saker. Men att kunna samla allt som rör medarbetaren över tid, oavsett vad personalärendena handlar om, är något vi vet kommer underlätta för både dig och din personal. En nödvändighet för att kunna ha översikt och tillgång till uppdaterad och riktig information.
Med Novi är dina personalanteckningar aldrig längre än ett klick bort. Oavsett om det handlar om varningar, korrigerande samtal, utvecklingssamtal eller annat så erbjuder Novi stöd för korrekt dokumentation, bra översikt och en tydlig process -som dessutom är GDPR-säkrad.
Vi vet vilka de vanligaste ämnena för anteckningar på arbetsplatsen är. Och har skapat ett antal mallar som du kan börja använda med en gång. Och skulle de inte passa eller om du trots allt tycker det här med personalanteckningar är knepigt, så finns det smarta guider som leder dig genom alla steg i processen.
Novi är anpassat för den moderna arbetsplatsen och är precis lika lätt att använda oavsett om du vill skriva in eller hämta informationen från din dator, surfplatta eller mobil. Det gör att NOVI följer din arbetsdag och arbetssituation på smidigaste sätt.
Inte alltid men relativt ofta behöver en anteckning du gjort, följas upp på ett eller annat sätt. Och istället för att försöka komma ihåg, kan du överlåta det jobbet till Novi. Ställ in uppföljande aktiviteter och åtgärder på specifika datum och få en påminnelse via mail när det är dags. Så kan du fokusera din kraft på medarbetaren istället för kom-ihåg-lappen.
Hög säkerhetsnivå
Allt vi gör utgår från höga krav på säkerhet.
Översikt
Översiktvyer för full kontroll av medarbetarnas alla ärenden och åtgärder.
Kom igång direkt
Systemet levereras med grundinställning för att kunna tas i drift direkt, men kan självklart anpassas till er verksamhet.
Kunddriven utveckling
Du som kund är med och påverkar vad som skall utvecklas framåt.
Gallring av data
Genom att ni sätter upp rutiner så sköter systemet automatisk gallring av all data och alla dokument.
GDPR-uppfyllande
Vi har byggt in stöd för smart hantering av GDPR-frågor
Novi är designat för att stödja chefer och HR-avdelningar i att hantera alla aspekter av personaladministration och dokumentation. Systemet erbjuder en integrerad lösning för att effektivisera processer som rör anställningsvillkor, prestationer och uppföljning. Med Novi blir personalhanteringen inte bara mer effektiv utan även mer transparent och rättssäker.
Med hjälp av Novi kan ni enkelt dokumentera allt från prestationssamtal och löneförhandlingar till disciplinära åtgärder. Systemets användarvänliga gränssnitt gör det enkelt för chefer att hålla ordning på viktig dokumentation och säkerställa att all information är lättillgänglig och uppdaterad.
Centraliseras all personalrelaterad dokumentation på ett säkert underlättar man åtkomst och hantering oavsett var i organisationen man befinner dig. Systemets höga säkerhetsstandarder garanterar att känslig information skyddas och hanteras i enlighet med GDPR och andra relevanta regelverk. Behörighetsstyrningar enligt er egen organisations uppbyggnad blir tillgänglig i Novi vilket säkerställer att enbart behöriga personer får tillgång till det som dokumenteras. Detta tack vare sömlösa integrationer med marknadens olika personalhanterings system, tidsystem och lönesystem.
Våra kunder har alla olika behov och har sina egna rutiner och mallar på hur de genomför sina medarbetarsamtal, hanterar misskötsamhet eller genomför medicinska kontroller. Det som är fördelen i Novi är att man enkelt kan lägga in sina rutiner och checklistor i systemet och göra dem tillgängliga för hela organisationen.
Här är några av de vanligaste användningsområden som våra kunder utnyttjar Novi för
Övriga Personalanteckningar
Anvisning för Anställning
Överenskommelse om anställning
Anställningsavtal
Medarbetarsamtal
Introduktion
HR-Notering
Utvecklingssamtal
Lönesamtal
Lönebesked
Medicinska kontroller
Klargörande samtal
Avslutande Samtal
Skriftlig varning
Genom att ge chefer och HR tillgång till samma information främjar Novi en mer öppen och effektiv kommunikation inom organisationen. Detta bidrar till ökat engagemang och bättre relationer mellan medarbetare och ledning. Funktioner som automatiska påminnelser och anpassningsbara mallar gör det enklare än någonsin att följa upp och engagera personalen i deras utveckling. När allt dokumenteras gällande medarbetaren kan den även då få rätt stöd i sin roll, den kan även vara säker på att den får ett fortsatt bra stöd om den byter avdelning eller får en ny chef. Detta på grund av att all medarbetar dokumentation alltid följer medarbetaren med hjälp av Novi.
Novi fungerar sömlöst tillsammans med andra system som Atlas för sjukfrånvarohantering och Stella för incidentrapportering, vilket skapar en komplett översikt över alla arbetsmiljö- och personalfrågor. Detta integrerade tillvägagångssätt säkerställer att ni har en konsistent och uppdaterad bild av er arbetsstyrka, vilket gör det möjligt att snabbt anpassa strategier och processer efter behov. Novi är även ett väldig bra komplement när man använder systemet Adato för hanteringen av sjukfrånvaro och rehabiliterings dokumentationen. På så vis kan man skilja den medicinska dokumentationen och dokumentationen gällande anställningen.
Kanske vill du ha en onlinedemo av Novi eller kanske du är nyfiken på någon speciell funktionalitet. Härligt, bara berätta vem du är så hör vi av oss.
Tack för visat intresse! Vi hör av oss så fort vi kan!Med administration och tekniska lösningar kan ditt företag att leva upp till EU:s dataskyddsförordning GDPR och undvika olovlig hantering av personuppgifter.
Utvecklingssamtalet är chefens viktigaste redskap för att skapa tillväxt. I ett systemstöd dokumenteras det man kommit överens om, som mål och andra insatser.
Som chef behöver du ha koll på medarbetarens mål, prestation och resultat. Med ett digitalt stöd samlar du alla personalanteckningar på ett och samma ställe.